Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki

Logopeda

Logopeda Szkolny

mgr Małgorzata Białach

Godziny pracy logopedy szkolnego

poniedziałek

wtorek 

środa

czwartek

piątek

    11.00 - 14.00

8.00 - 13.30

11.00 - 13.00

8.00 - 14.00

8.00 - 13.30

 

Terapia logopedyczna w Szkole Podstawowej nr 2 z Oddziałami Dwujęzycznymi
im. ks. Stanisława Konarskiego w Łukowie

Uczestnikami terapii logopedycznej są uczniowie Szkoły Podstawowej nr 2 z Oddziałami Dwujęzycznymi im. ks. Stanisława Konarskiego w Łukowie. Zajęcia logopedyczne organizuje się dla uczniów z zaburzeniami mowy, które powodują zakłócenia komunikacji językowej oraz utrudniają naukę.

* Podstawowym zadaniem terapii logopedycznej jest likwidacja wszelkich zakłóceń i zaburzeń komunikacji językowej, oraz pomoc w przezwyciężaniu problemów  uczniom mającym trudności z mówieniem, pisaniem i czytaniem. Na zajęcia logopedyczne w pierwszej kolejności kieruje się uczniów posiadających orzeczenie z poradni psychologiczno - pedagogicznej, w której zawarte są wskazania do podjęcia terapii logopedycznej w szkole po uprzednim wyrażeniu zgody przez rodziców.

Kwalifikowanie pozostałych uczniów następuje w oparciu o opinie poradni psychologiczno – pedagogicznej lub wyniki badań logopedycznych przeprowadzonych przez logopedę szkolnego. Uczniowie diagnozowani są poprzez: badania indywidualne, wywiady z rodzicami, konsultacje specjalistyczne (lekarskie, psychologiczne, pedagogiczne). 

Zajęcia logopedyczne prowadzone są indywidualnie lub w małej grupie. Program i czas zajęć uzależniony jest od indywidualnych potrzeb i możliwości ucznia.

* Do Głównych celów terapii logopedycznej należy: kształtowanie i rozwijanie kompetencji językowych, korygowanie odstępów od normy fonetycznej, kształtowanie umiejętności porozumiewania się, bogacenie czynnego słownictwa dziecka, prawidłowa budowa zdań i wypowiedzi.

* Uczestnictwo w zajęciach terapii pedagogicznej prowadzonej w szkole nie wystarczy by osiągnąć zamierzone efekty pracy. Konieczne jest utrwalanie ćwiczeń w domu, dzięki czemu rozwiną się umiejętności, które dziecko nabyło podczas pracy z logopedą.

O czym należy pamiętać wykonując ćwiczenia logopedyczne z dzieckiem w domu?

  1. Ustalamy stałą porę, po to, by ćwiczenia weszły w rytuał dnia odnosząc się jednocześnie do rodzaju zajęć, po których wystąpią ćwiczenia (np. raz po obiedzie, a raz przed  dobranocką);
  2. Korzystniej jest wybrać krótszy czas pracy, w zamian powtórzyć ćwiczenia dwukrotnie w ciągu dnia, wówczas dziecko przyzwyczaja się do autokontroli i lepiej przyswaja zaburzoną głoskę sprawiając, że wymawianie jej ulegnie szybszej automatyzacji w mowie potocznej;
  3. Uczymy się poprzez zabawę, ćwiczenia mają być przyjemnością, a nie karą. Unikamy sformułowania: „ćwiczenia”, zamiast tego używamy terminu „zabawa”, „chodź pogimnastykujemy buzię” itp;
  4. Ćwiczmy razem z dzieckiem na wesoło, wplatajmy ćwiczeniową minkę w ciągu dnia przy codziennych czynnościach;
  5. Pracujmy wtedy, gdy jesteśmy zrelaksowani, nie na koniec dnia;
  6. Zaangażujmy całą rodzinę do zabawy i wszyscy starajmy się wyraźnie mówić;
  7. Wyjaśnijmy dziecku, jakie korzyści przyniesie prawidłowe wyćwiczenie głosek;
  8. Nie wyśmiewajmy się, jeśli dziecku nie wychodzi, ono nie ma poczucia humoru w tej sprawie;
  9. Chwalmy dziecko za najdrobniejsze postępy, nagradzajmy drobnymi niespodziankami. 

Nauczyciel Logopeda

Małgorzata Białach

Dziennik elektroniczny

Podpaski w szkole dla każdej dziewczyny

Kalendarium

Pn
Wt
Śr
Cz
Pt
Sb
Nd
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31