W dniu 8 października 2024 r. odbyło się posiedzenie Rady Pedagogicznej poświęcone prezentacji programu mobilności realizowanego w ramach jednego z projektów edukacyjnych naszej placówki. Spotkanie miało na celu przedstawienie korzyści wynikających z uczestnictwa w mobilności zarówno dla uczniów, jak i nauczycieli.
Podczas spotkania nauczyciele mieli okazję na chwilę przenieść się w wyobraźni do słonecznej Grecji, gdzie odbywała się mobilność. Zaprezentowano placówkę przyjmującą, jej infrastrukturę oraz wytwory pracy uczniów, co pozwoliło wszystkim na lepsze zrozumienie specyfiki międzynarodowej współpracy edukacyjnej. Wirtualna wizyta w greckiej szkole pozwoliła uczestnikom spotkania zobaczyć, jak kreatywnie i efektywnie można realizować zadania projektowe.
W szczególny sposób w dyskusję włączyli się nauczyciele języka angielskiego, którzy wyrazili swoje pozytywne opinie na temat mobilności i jej widocznych efektów wśród uczniów. Zwrócili uwagę na znaczącą poprawę w zakresie komunikacji językowej u uczniów, którzy wcześniej mieli trudności w wyrażaniu swoich myśli w języku obcym. Podkreślono, że dzięki udziałowi w projekcie, uczniowie stali się bardziej otwarci na używanie języka angielskiego w praktyce, co przekłada się na ich większą pewność siebie podczas lekcji.
Zgromadzona kadra nauczycielska jednogłośnie przyznała, że mobilność przyniosła również pozytywne rezultaty w obszarze wykorzystania narzędzi TIK. Uczniowie chętniej sięgają po nowoczesne technologie, wykorzystując je nie tylko podczas zajęć, ale także w codziennym uczeniu się. Taka zmiana w postawie uczniów jest postrzegana jako duży krok w stronę nowoczesnej edukacji, w której kompetencje cyfrowe i językowe odgrywają kluczową rolę.
Spotkanie zakończono podkreśleniem, że program mobilności przyczynia się nie tylko do rozwoju kompetencji uczniów, ale także do wzbogacenia warsztatu pracy nauczycieli, inspirując ich do wprowadzania nowych metod i narzędzi dydaktycznych.